Thuis is waar het zwembad staat

Thuis is waar het zwembad staat
Toen werd het zomer!!!

woensdag 5 juni 2019

U LEEST TOCH OOK?

Nooit te oud om te leren, zal Malief maar zeggen. Want dit is best interessant: nooit geloven wat ,,ze'' schrijven. En nu heeft Malief het niet over de verkiezingen maar over commerciële boodschappen. Mooi gezegd hé...
En dit verhaal komt niet van een twijfelachtige boodschapper die we gewoonlijk als ,,spam'' negeren. 
We gaan hier geen namen noemen, dat heb ik de lichtjes ongelukkige woordvoerster van de advertentie-zondaar beloofd. Maar de slimmeriken  hebben geen namen nodig.
Wel ja: in de tas van Malief zit een Loyalty Bon van 5 euro en de slogan ,,een bon per aankoopschrijf van 25 euro''. Wat wil dat zeggen? Dat je zo'n bon krijgt als je voor 25 euro koopt?  Maar nee, sukkel: eerst weer voor 25 euro kopen om hem in te wisselen. En die 5 euro kwam er ook niet zomaar: eerst voor 200 euro kopen, dan krijg je één bon van 5 euro. 
En de slogan: 30 procent korting bij aankoop van twee producten? 
Waarvan  er dus maar één korting krijgt, en wel de goedkoopste.
Malief heeft de woordvoerster van de firma gesuggereerd om de stoffige copywriters te vervangen door auteurs die simpelweg de waarheid schrijven...Ze zuchtte dat het de ,,policy'' is...

Geen opmerkingen: